Marjolein van de Veerdonk

Managing Director Right Management Nederland

 

Marjolein begon haar carrière 22 jaar geleden bij Manpower. Zij heeft hier diverse (management)rollen vervuld waarbij zij onder andere eindverantwoordelijk is geweest voor de operatie in West Nederland. Tevens heeft zij enkele jaren een belangrijke rol gehad in de ontwikkeling en implementatie van diverse opleidingstrajecten voor flexmedewerkers. In 2010 maakte zij de overstap naar Sales & Accountmanagement. Eind 2014 werd zij als Directeur Strategic Clients verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten en de contracten met de strategische relaties van ManpowerGroup.  Per 1 september 2017 is Marjolein Directeur van Right Management Nederland. Right Management helpt al meer dan 35 jaar professionals en organisaties hun wendbaarheid en prestaties te verhogen door ze te ondersteunen in de juiste strategieën, keuzes en stappen in talent- en loopbaanmanagement. Marjolein studeerde Internationaal Hotelmanagement & Bedrijfskunde aan de Hospitality Business School (Hotelschool) Den Haag en rondde recentelijk een Executive Program af aan Harvard Business School.

Organisaties die de beste talenten aan zich weten te binden zijn succesvol, en slagen in deze snel veranderende wereld. Daar is Marjolein van overtuigd. Personen in hun kracht zetten is voor haar dan ook van groot belang. Wanneer je in je kracht staat betekent dit dat je dingen doet die bij je passen, die je kunt en waarin je gelooft. Het bouwen van sterke teams, met aandacht voor de groei van elk individu, is wat Marjolein drijft. Zij gelooft in de exponentiele kracht van het collectief. Niet onbelangrijk hierin is het hebben van plezier. Een gezonde dosis humor en een goede werksfeer zijn essentieel. Al deze elementen leiden tot succesvolle prestaties, betrokkenheid en motivatie.  Winnende organisaties worden gemaakt door succesvolle mensen en teams.

Impact begint dus bij inzicht. Niet alleen in het hier en nu, maar zeker ook richting de toekomst. Over welke competenties beschikken medewerkers en wat hebben zij nodig in de nabije toekomst? De invloed van de technologische ontwikkelingen op organisaties en haar medewerkers is enorm. Deze tijd doet dan ook een ongelooflijk groot beroep op ons aanpassingsvermogen. “Learnability” is key. Organisaties die hier bewust van zijn en op inspelen zullen (over)winnen. “It’s not the strongest of species that survives, but the one most adaptive to change”.